2020-05-03 00:35:33
Amíg nem voltam, indultam néhány nyílt pályázaton. Néhányat feltöltök, ha nem gond. Hátha kiderül, mi volt velük a baj. Az első egy gépjármű transzporttal, összehasonlító tesztek, próba vezetések szervezésével, lebonyolításával foglalkozó cégnek készült.
Címkék: digitális, Illustrator, design
582 megtekintés
0 szavazat
4 komment
© Minden jog fenntartva
Komment írásához lépjél be, vagy Regisztrálj!
Woody[offline]
2020-05-03 12:52:430+#4Válasz a #2 kommentreKöszi, neked is A logóba kifejezetten kérték, hogy ez mind szerepeljen, a honlap címén kívül, az azért van rajta, mert véletlenül a névjegykártya hátát töltöttem fel A betűkkel mindig bajban vagyok. Legszívesebben nem is tennék belőlük sehova Ez lett egyébként a győztes pályázat Szó se róla, nagyon kreatív, mármint a grafikai része
Nenó drinkoljá, nenó szmókoljá!
Woody[offline]
2020-05-03 12:41:470+#3Válasz a #1 kommentreKöszi az észrevételeket. Igazad van, egyrészt a honlapcím nem a logó része, csak véletlenül a névjegykártya hátoldalát töltöttem fel A keszekusza betűkkel is igazad van, az egalizálást indig elfelejtem
Nenó drinkoljá, nenó szmókoljá!
Thubakabra[online]
2020-05-03 11:08:390+#2Tök jó, hogy feltetted! Próbálok valamit írni rá, hátha segít. Bár logót csak ritkán szoktam tervezni.
Hát, érdemes lenne egy tipográfiai ismeretekkel foglalkozó könyvet megnézned, mert az sokat segítene. Például az egyik alapszabály az, hogy ne használj kettőnél több betűtípust, mert zavaros lesz az összkép. Illetve, érdemes egymástól elütő betűstílust használni, hogy nyilvánvaló legyen a különbség.
Amit Rita írt, szintén megfontolandó. Alapvetően egy logó használva lesz nagyon kicsiben és akár nagyon nagyban is. Mondjuk egy névjegyen rajta lesz, de mivel nem akarjuk, hogy az egész kártyát elfoglalja, ezért kicsibe kerül rá.
Vagy arra kell tervezni, hogy minden méretben jó legyen, vagy minden méretre át kell szabni egy alaplogót.
Szerintem is túl sok az információ egy logóhoz képest. Ha lekicsinyítem a logót, akkor a group és automotive service nem lesz olvasható.
Persze lehet, hogy azt kérte a cég, hogy mindez rajta legyen. Ilyenkor érdemes az ügyfél figyelmét felhívni ezekre a dolgokra, hogy miért nem érdemes így csinálni. Ha jól adod elő, átgondolja, elvégre te vagy a szakember, aki tudja, hogy megy ez.
Mindenesetre a logótervezés nem könnyű, általában nem szeretem. Sok gyakorlást igényel, mire az ember ráérez. Szóval semmiképp se add fel, csinálgass logókat, és menni fog. De a tipográfiát mindenképp fontos lenne tanulmányozni, nekem nagyon sokat segített a grafikai tervezésben.
A kommentelés úgy működik, hogy te is részt veszel benne. ;)
vorosritty[offline]
2020-05-03 10:39:331+#1A logó tervezés egy tök nehéz dolog, már csak azért is, mert vannak grafikus szakmai szempontok és vannak a megrendelők szempontjai, amik elég sokszor nem egyeznek.
Nem sok közöm van a logókhoz, csak az alapján írok néhány gondolatot, amiket tudok a dologról. (Az is szempont, hogy a pályázat kiírásakor miket adtak meg)
Az első ami feltűnt, alul a honlapcím. A logók nem tartalmaznak webcímet/emailt/telefont/stb., szóval az alsó sornak nincs keresnivalója a logóban, az elérhetőségeknek van külön rész a prospektusokon/egyebeken ahonnan ezt le lehet olvasni.
Talán túl részletes, így kisebb felületeken/matricákban nehezen használható.
Az Automotive Service sorban a betűtávolságok kesze-kuszák, ez nem kívánatos.
Én hirtelen ezeket vettem észre, remélem más tud konkrétabb hasznos dolgokat írni.
Az, hogy üldözési mániám van, nem azt jelenti, hogy nem üldöznek!
[A panel bezárásához kattints rá!]