Komment írásához lépjél be, vagy Regisztrálj!
Stóffi[offline]
2013-09-17 19:08:290+#4Válasz a #3 kommentreIgen csak azért, mert én mindig alul exponálok így az ég nehezebben ég ki és a színek is élénkebbnek tűnnek.
Aztán szoktam a "sötét" részeket korrigálni.
Bögre[offline]
2013-09-17 19:01:530+#3Válasz a #2 kommentreÁhá, akkor pont fordítva csináltad, mint gondoltam.
Leginkább a fák-ég közötti eltérés volt, amit kiszúrtam, nálam viszont mindig az ég volt a ludas ekkor, nem pont a növényzet, ezért gondoltam így.
Stóffi[offline]
2013-09-17 18:50:050+#2Válasz a #1 kommentreHelló!
Az égen semmi nem lett módosítva, mindössze csak a fasor lett egy picit világosítva.
Teljesen el volt borulva így napfény nem szűrődött be. F8 1/40 zárral készült, amit csak a kőre letámasztva sikerült megtartani.
Köszönöm szépen a hozzászólást, a jó kritikát.
Bögre[offline]
2013-09-16 21:40:340+#1Ez a technika nagyon természetellenes hatású, mert a valóságban soha nem ilyen egyenletes az ég.
Régen én is hasonlóan oldottam meg a képeim egy részét, viszont azóta találtam egy jobb módszert erre.
Magam részéről elsősorban azt alkalmazom -ha nincsenek felhők az égen- (leginkább ezen a képemen látható), hogy színátmenettel töltöm ki, így ahogy közelítesz a horizont fele változik, a valósághoz közelebb álló módon az ég színe.
Jellemzően ami a kép felső részén van kékebb, lefele egyre világosabb, de ez függ a Nap aktuális helyzetétől, és a légköri por, pára mennyiségétől is.
A másik, érdemes az éleket minimálisan elmosni, mert néhol nagyon feltűnő, hogy kitöltést használtál.
[A panel bezárásához kattints rá!]