Komment írásához lépjél be, vagy Regisztrálj!
Papus3d[offline]
2013-03-22 08:58:400+#4PS. A fura textúra még azért is tetszik nekem, mert azokra a műanyag, ál-fa textúrákra emlékeztet, amik régebben divatban voltak a bútorokon .
Papus3d
Papus3d[offline]
2013-03-22 08:54:270+#3A Skoda T-21 volt az a közepes típusú harckocsi, aminek a gyártási jogát sikerült megszerezni a II. világháború előtt, alatt. Voltak tárgyalások más cégekkel is, de azok sokba kerültek, speciális anyagokat, technológiákat igyényeltek. A németek ajánlották a T-21-et Csehszlovákia megszállása után. A T-21-nél módositva lett a hazai gyártásban a torony, nagyobbra lett tervezve a Skoda által, hogy a plusz egy fő elférjen, az eredeti 47 mm-es löveg betétcsövet kapott, hogy a 40 mm-es, nálunk rendszeresitett Bofors lőszert kilőhesse. A motor az eredeti SKODA (Scania licence) helyett a hazai, Weiss-Manfred gyártásúra (szintén Scania licence) lett cserélve. A cseh géppuskák hazai Gebauer géppuskákkal lettek helyettesitve. Az optika is módositva lett, részben hazai gyártásúra. Emellet még voltak apró-cseprő problémák, amiket a gyártás során módositgattak. Összességében egy akkorra már elavult, szegecselt technológiájú tank volt, ami a szovjet T-34-esekkel, Shermanokkal, , stb (land-lease szállitások) nem tudta felvenni a versenyt, de jobb nem volt. Megjegyzem, hogy 1940-ben , amikor ez rendszeresítésre került a németeknek sem volt jobb tankjuk, igaz a Pz.-IV-et akkor már fejlesztették. Sajnos a hazai ipar eme remekéből nem tartottunk meg egyet sem, még a kötelező múzeumi példányt sem, politikai okokból mind megsemmisitésre került. Az orosz tankmúzeumban van még belőle, ott meg lehet nézni, de az már egy későbbi változat. Egyébként mivel katona voltam, ezért foglalkozom katonai témával. A fa anyag az tényleg egy kicsit nagyobbra sikeredett, de már nem akartam leállitani a rendert, amikorra már jól látható volt. A tank még nincsen kész, se bele, se textúrája, még párszor lerendelerem. A bazi nagy Skoda jel az a Skoda autó jele, nem tudom, hogy milyen volt a SKODA műveké, de azt olvastam, hogy a jel közepe ugyan az, az indián fejtoll a nyillal. Még lesz egy svéd tank is L-60 aminek Toldi volt a hazai kódja. Megjegyzem, hogy a Horthy időszakban rengeteg licencet vásároltunk, és gyártottunk STEYR, Mercedes, Krupp, NAG, stb. gépeket, amiket a nagyközönség hazainak ismer.
Papus3d
[A panel bezárásához kattints rá!]