Komment írásához lépjél be, vagy Regisztrálj!
Jojó[offline]
2013-01-05 20:03:350+#9Válasz a #7 kommentreEzt használtam én is, bár nem tudom, hogy mennyire ismétlődnek az idő nyomai az épületen. Szerintem nem vészes.
Amikor a bölcs a holdra mutat, a féleszű csak az ujját látja.
Jojó[offline]
2013-01-05 19:58:170+#8Válasz a #6 kommentreMár csak tanulgatni kéne.
Amikor a bölcs a holdra mutat, a féleszű csak az ujját látja.
sadypisten[offline]
2013-01-05 19:26:181+#7Van ennek más módja is, bár C4D-ben nem igazán tudom, hogy működik. Ha az eredeti textúrát koszoljuk, akkor nagyon feltűnő lesz az ismétlődés, tapasztalatból mondom. Érdemes inkább adott textúra csatornán két tile-olható textúrát használni, amiknek az áthatását egy másik csatornára rakott maszkkal lehet szabályozni. Ez utóbbihoz érdemes kiteríteni a modellt (ezért kell a két csatorna), míg előbbinél elég lehet valamilyen map-ing (cube, jellemzően). Így egyébként a textúraismétlődések is kiküszöbölhetők, és nem kell óriási méretű textúrákat sem használni. Max-ban van erre egy remek material, a blend, amivel ezt könnyen meg lehet oldani, bármelyik anyagtulajdonságnál.
http://istvansady.com/
Thubakabra[offline]
2013-01-05 14:46:420+#6Válasz a #5 kommentreIgazából nem vészes a koszolás: azt a textúrát, amit egyébként is felhasználsz, módosítod kicsit: photoshopban festesz rá egy kicsit. Az ügyességed, tapasztalatod már megvan modellezésben és kitartásban, szóval már bátran ugorhatsz tovább ezekre az apróságokra is!
A kommentelés úgy működik, hogy te is részt veszel benne. ;)
Jojó[offline]
2013-01-05 14:43:050+#5Válasz a #4 kommentreAz épület ma múzeumként funkcionál és amikor ott jártam, rendezett kúriát láttam. Az összekoszoláshoz még gyenge vagyok, ahhoz már művészi adottságok is kellenének vagy sokkal több tudást kéne hozzá. Mindenesetre érdekes téma.
Amikor a bölcs a holdra mutat, a féleszű csak az ujját látja.
Vajjéhó[offline]
2013-01-05 12:27:171+#4Szerintem hangulatos, egyedül a villám zavaró, kicsit vastag. Nekem egyébként elsőre az ókori görög épületek hangulata ugrott be, csak később amikor olvastam láttam, hogy valójában egy klasszicista stílusú épületről van szó. Ez gyakran felmerülő kérdés, hogy egy 3D-s képnél baj-e a sterilitás, vagy kell-e kicsit leamortizálni a dolgokat a látvány kedvéért. Szerintem ez mindig attól függ, hogy mi az ember célja a képpel. Ha azt szeretted volna megmutatni milyen volt az épület eredeti állapotában akkor nem szükséges szerintem, ha viszont az a cél, hogy milyen most, akkor már lehet, hogy mégis fontos lenne. +1
Nem vagyok jobb agyféltekés rajzoló, nekem mind a kettő megvan :D
Thubakabra[offline]
2013-01-05 12:13:491+#3Szerintem van valami specular rakva az anyagra, ami becsillant a fénytől. A sterilséget leszámítva nekem is tetszik. Talán a villámról mehetett volna egy nagyobb felbontású kép a háttérbe.
Egyébként megpróbálhatnál játszani kicsit a textúrákkal: például koszolhatnád őket kicsit, hogy az épület alja ne legyen ennyire tiszta. Rajzolhatnál rá mohát, koszt, mindenféle érdekességet. Aztán meg próbálhatnál játszani a mappekkel is, nem csak a bumppel élve. Rengeteg lehetőég van, ami szerintem szórakoztató is lehet, ha az embernek van egy fél órája még a képre és sokkal érdekesebb lesz a végeredmény is!
A kommentelés úgy működik, hogy te is részt veszel benne. ;)
Jojó[offline]
2013-01-05 11:24:050+#2Válasz a #1 kommentreBump van rajta, csak kicsiben. A füvet tényleg elhanyagoltam, lehetett volna rövidebb is. A falak felső része rózsaszínre festették, az is ki kellett volna tennem az idő múlásának. De azt én sem értem, hogy miért lett a bal oldali fehérebb színű.
Amikor a bölcs a holdra mutat, a féleszű csak az ujját látja.
sadypisten[offline]
2013-01-05 01:27:382+#1Kicsiben hihető, nagyban már nem annyira. Túl sima az egész, mint ha csak diffuse lenne az egészen, bump sehol. De lehet, hogy ez csak a dof miatt zavaró, pont a téma lett homályos, az előtérben a levelek pedig pengeélesek, holott nem rajtuk kéne, hogy legyen a hangsúly. Bevallom, nem ismerem ezt az épületet, de ha nem is olyan lett a tied, mint az eredeti, a kidolgozásra biztos nem lehet panasz. Csak picit túl steril az egész. Ami viszont szerintem elég zavaró még, hogy a fű az előtérben eléggé elnagyolt, ha már ennyire a fókuszban van, lehetne szebben is kidolgozva. Plusz egy valamit nem értek, hogy a jobb oldali fal mitől rózsaszín?
Összegezve, szép munka ez, a ház korrektül meg van modellezve, de a tálaláson lehetne még finomítani, plusz az anyagokkal is érdemes lehet játszani.
http://istvansady.com/
[A panel bezárásához kattints rá!]