A tradicionális alkotással összefüggő kérdések, segítségkérdések, tutorialok, linkek stb.
Lyndil[offline]
2019-09-08 09:46:12#561Megnéztem, nagy készlet kicsi áron, ez azért elég jó
Én most művészellátóból vettem Derwent Academy színesz ceruza készletet 24 db-osat. Még nem volt időm kipróbálni, de majd látom, hogy milyen eredménye van
ipszilon[offline]
2019-09-07 15:47:20#560Válasz a #559 kommentreNekem a Cretacolor Artist Studio az abszolút etalon, mert nedvesen és szárazon is (és nedves alapon is) működik, iszonyatosan jól pigmentált és keverhető is.
Mellette újabban a sima Lidles Crelando színes ceruzákba vagyok belezúgva, de azok kicsit kevésbé pigmentáltak, szükséges hozzájuk a megfelelő papír. Ezzel együtt viszont szuper homogén felületeket és átmeneteket lehet velük létrehozni, plusz ez még csak nem is kerül egy vagyonba.
Lyndil[offline]
2019-08-24 14:02:40#559Sziasztok
Az lenne a kérdésem, hogy ti milyen színes ceruza márkákat ajánlanátok? Olyanok kellenének amelyek jól fednek, nem hagynak fehér foltokat a papíron. Én szinte az összes viaszalapút végig próbáltam. Papírboltokban kapható famentes rajzlapra szoktam rajzolni.
gepardus[offline]
2019-01-10 08:20:49#558Válasz a #557 kommentreNagyon szívesen.
Igen szerintem is egy jó papír, én is használom.
Esetleg érdemes lenne két egyforma képet csinálni a két festéktípussal. Pl. Egyszerűbb csendéletet festeni, kiteszel egy almát meg egy körtét, vagy egy sárgarépát, mögé teszel egy nem túl domináns hátteret, bevilágítod és megfested mindkét festékkel.
Már munka közben is észleled, hogy melyik hogyan viselkedik az azonos részletek kidolgozásánál.
„ Nem vallottam kudarcot, csak találtam száz módot, melyek közül egyik sem működött. ” Benjamin Franklin
Sielu[offline]
2019-01-09 19:20:16#557Köszönöm a válaszokat :-) A papírral nem hiszem, hogy baj van, egyrészt mindkét festéket ugyanazon használtam, másrészt 300gr Fabriano akvarellpapírról van szó.
Thubakabra[online]
2019-01-08 09:56:58#556Válasz a #554 kommentreÉn csak annyit fűznék Gepardus kommentjéhez (bár ő is említette), hogy a papír tényleg fontos. Megeshet, hogy a furcsaságot szimplán csak a nem megfelelő papír okozza. Én múltkor a boltban bevásároltam x féle papírt, hogy megnézzem, melyik működne jól rajzokhoz és/vagy vízfestékhez. Valamelyik nagyszerű az általam választott eszközökkel, a másik meg nem annyira.
Amúgy a márka tényleg csak egyéni ízlés kérdése. Csak hogy egy példát említsek; ceruzarajzok esetében én a Faber Castell-re esküszöm, és nem kedvelem a Koh-I-Noor márkát, míg volt olyan rajzos, aki pont fordítva érzett.
A kommentelés úgy működik, hogy te is részt veszel benne. ;)
gepardus[offline]
2019-01-08 09:35:01#555Válasz a #554 kommentreSzia! Nehéz kérdés ez, hiszen itt is igaz, hogy mindenkinek megvan az az anyag amivel szeret dolgozni, ami jobban kézre áll neki. Ami nekem jó az nem biztos, hogy másnak is megfelel. Összességében a drágább, minőségibb festékek, jobban keverhetőek, szebben terülnek, elméletileg nem fognak vissza és nem pikkelyesednek, repedeznek. Elméletileg!
Azonban a középkategóriás, vagy még néhány "iskolai" szett is remekül alkalmazható. A papír minősége is legalább annyira fontos mint maga a festék. Szóval én azt tanácsolnám, hogy bátran használd azt amelyik neked jobban tetszik, ahogy fejlődsz és kezdet érezni az anyagot feltűnnek majd annak a hiányosságai is (ha van). Ezután érdemes keresni esetleg másik anyagot ami a számodra megfelelő.
„ Nem vallottam kudarcot, csak találtam száz módot, melyek közül egyik sem működött. ” Benjamin Franklin
Sielu[offline]
2019-01-07 22:35:41#554Üdv! Akvarell- ügyben lenne kérdésem, próbálom tanulgatni. Ehhez, mielőtt rátaláltam erre az oldalra, külföldi youtube videók tesztje alapján választottam egy sulisnál kicsit drágább készletet, ami a Winsor&Newton cotman volt.
De valahogy nem éreztem "többnek", mint a flying tigerben 800 forintért vett festéket. Nem tudom, hogy a tapasztalatlanság miatt van-e ez. Leginkább az zavart, hogy a dry on wetnél nem szaladt szét a festék.
Utólag rendeltem egy szilke feketét, mert az nem volt a készletben, de pannoncolorból. Az meg ilyen szempontból tök jól működött.
Nem szívesen ruháznék be egy készletbe megint feleslegesen, szóval inkább megkérdezem itt, hogy kinek mi a tapasztalata a pannoncolorral (ill. a W&N-nal)?
Steff[offline]
2018-09-16 18:57:17#553Fel van töltve Meg lehet tekinteni, "Öszi est" a címe.
"A ceruza egy tükör: megmutatja ki vagy, és mit tudsz...". (stephaniM.)
Anniee[offline]
2018-09-16 18:53:51#551Válasz a #549 kommentre(y) Akkor hamarosan láthatjuk.
Várom!
András Tibor
Sipy[offline]
2018-09-16 18:47:08#550Válasz a #547 kommentreSzia Steff!
Alapozott vászonra is lehet használni a temperát szerintem is.
Arra ügyelj, hogy a kész tempera festményt óvd meg attól,
hogy víz érje.
Steff[offline]
2018-09-16 18:36:38#549Válasz a #548 kommentreKöszönöm. Le van alapozva, s bizony iskolás, de superminőségű temperát alkalmazok rajta. Jó lett végül
"A ceruza egy tükör: megmutatja ki vagy, és mit tudsz...". (stephaniM.)
Anniee[offline]
2018-09-16 15:49:19#548Válasz a #547 kommentreSzia! Vásznas keret? Gondolom a vakkeretre feszített vászonra érted. Le van már alapozva? Ha gessoval, ez enyv és gipsz keveréke, akkor igen. De mivel víz higgítású akkrillal is festenek feszített, előre alapotott vãszonra, így nagy valószínűséggel temperával (művész festék. nem iskolàs cucc) is lehet szerintem.
A fedő lakkozàs a nagyobb kihívàs, ugyanis az nagy valószínűséggel besötétíti a festményt.
Hacsak nincs nincs külön temperára és vízfestékre alkalmazható ftxáló. Az olajhoz való kakkokat én nem ajànlom temperàhoz.
András Tibor
Steff[offline]
2018-09-15 09:37:14#547Sziasztok! Tanácsotokra van szükségem. Festeni szeretnék temperával vászonos keretre. Még soha sem festettem vászonra, és nem tudom, hogy érdemes-e a temperát rákenni?. Tudniillik még nem találkoztam vászonos tempera testményekkel, mindenhol az olaj, meg az akril szerepelt.
Köszi a válaszotokat!
"A ceruza egy tükör: megmutatja ki vagy, és mit tudsz...". (stephaniM.)
Thubakabra[online]
2018-02-16 19:12:58#546Hogyan árazzuk be rajzainkat: https://thubiblogol.hu/20…
Szeretném megosztani veletek ezt a blogbejegyzésemet, ami remélhetőleg ad majd némi támpontot arra, milyen árakon adjuk el a rajzainkat, festményeinket.
A kommentelés úgy működik, hogy te is részt veszel benne. ;)
sszilvi95[offline]
2017-06-09 11:23:49#545Sziasztok? Milyen tapasztalaitok van a fehér szénceruzával? milyen erősen fog? Nem maszatol nagyon?
Steff[offline]
2017-04-03 18:58:55#544Válasz a #543 kommentreIgen... akkor én is erre fogok ráállni. Sokkal olcsóbb, mint a fixálószer, csak egy kicsit pacsuli
Köszönöm a választ... Szép estét.
"A ceruza egy tükör: megmutatja ki vagy, és mit tudsz...". (stephaniM.)
Thubakabra[online]
2017-04-03 11:31:30#543Válasz a #542 kommentreÉn évek óta hajlakkot alkalmazok erre, nekem eddig tökéletesen bevált! Aztán meg mappába teszem a rajzokat. Valamennyire számítani kell rá, hogy lesz így is gond, de sokkal kisebb mértékben. Valamiféle fixálás mindenképp javasolt.
A kommentelés úgy működik, hogy te is részt veszel benne. ;)
Steff[offline]
2017-04-02 20:20:00#542Sziasztok Azt szeretném kérdezni, hogy ti hogyan tároljátok a grafit rajzaitokat, tudniillik, nagyon kényesek . Én jelenleg egy plasztik tasakba dugtam, és mappában tartom, de nem vagyok meggyőződve, hogy ez a legjobb módja a tárolásnak...
Valaki javasolta, hogy fixáljam rögzítővel, de az olyan drága, hogy egy hobbi rajzolónak nem éri meg kiadni rá a pénzt. Ám mások azt javasolták, hogy fújjam be hajlakkal, mert az is képes konzerválni a rajzokat... Mi a véleményetek erről?
"A ceruza egy tükör: megmutatja ki vagy, és mit tudsz...". (stephaniM.)
[A panel bezárásához kattints rá!]